Питання-відповіді

Інвестиційний директор "ЕСТА Холдинг" Максим Громадцов дає відповіді на запитання "Комерсанта"

14.12.2011

Інвестиційний директор "ЕСТА Холдинг" - Максим Громадцов 

– Чим регіони України можуть бути цікаві міжнародним готельним операторам? 
– Регіони їм були цікаві як до кризи, так і зараз. Причому вони розглядають практично будь-які пропозиції: адже оператор, на відміну від девелопера, власних грошей у проект не вкладає. Звичайно, є й такі, для яких принципово спочатку вийти на київський ринок, а вже потім у регіони, але їх небагато. 
 
– Тоді чому в регіонах на сьогодні працюють усього чотири мережеві готелі? 
– За останні п'ять років великих об'єктів у регіонах практично не будували. А в міжнародних операторів є обмеження – готелі повинні вміщувати не менше 100 номерів, інакше керувати ними стає невигідно. Крім того, багато девелоперів вважають, що можуть і самі ефективно керувати готелями. Але головне те, що для них економічний ефект від роботи в регіонах є нижчим, ніж у столиці. Адже в Києві досягається вища заповнюваність завдяки міжнародній системі бронювання. Так, у столиці, особливо в чотири– і п'ятизіркових готелях, приблизно 80-90% гостей – іноземці. У них є членські картки або корпоративні контракти з готельними мережами, або вони просто довіряють певному бренду. Натомість у регіонах основний попит на готелі забезпечують українські відрядження, а для них бренд особливої