Питання-відповіді

Тетяна Шейко Адміністративний директор компанії "ЕСТА Холдинг" для журналу "Управление персоналом – Украина"

07.07.2011

На запитання відповідає Тетяна Шейко Адміністративний директор компанії "ЕСТА Холдинг".

 

 

 

1.            Загальна ситуація: скільки іноземних фахівців працює у вашій компанії (приблизний відсоток)? На яких позиціях вони працюють?
 
На сьогодні в компанії ЕСТА Холдинг числяться три іноземні фахівці: працюють двоє, один перебуває у відпустці з догляду за дитиною.
Ці співробітники займають керівні позиції: всі троє – директори напрямів. Добір кандидатів на керівні посади в Компанії, як правило, здійснюється за допомогою рекрутингових агентств, це загальноприйнята практика, і залучені іноземні фахівці – не виняток.
 
2.            Які аспекти адаптації можна назвати найскладнішими?
 
Найскладнішим аспектом в адаптації експатів на сьогодні є документальне оформлення працівників на посади, тому що збирання, подання та реєстрація необхідних довідок і документів займають певний час.
Для оформлення іноземного громадянина на робочому місці в Україні необхідними є Дозвіл на працевлаштування нерезидента, Посвідка на проживання, Ідентифікаційний номер платника податків (ІПН). Крім того, необхідна реєстрація в Обласному центрі зайнятості, Державній прикордонній службі України, Податковій службі та Управлінні Внутрішніх Справ.
В оформленні іноземного співробітника залучені бухгалтер, юрист, адміністративний спеціаліст і фахівець з кадрів.
Що ж до додаткових зобов'язань, що їх виконує Компанія як роботодавець (наприклад, оплата житла, переїзду на місце роботи залученого іноземного фахівця тощо), то кожен випадок розглядається окремо – враховуються вимоги, що висуває фахівець, домовленості з роботодавцем, а також важливу роль відіграють майбутні посада та позиція, яку займатиме кандидат.
 
3.            Які заходи для адаптації один до одного експатів та українських фахівців проводяться?
 
ЕСТА Холдинг є компанією, яка орієнтується на найвищі західні стандарти, принципи та цінності в галузі управління персоналом: у Компанії створюються такі умови праці та корпоративна культура, які дозволяють знайти взаєморозуміння між співробітниками, незалежно від їхньої національності і громадянства.
Крім того, у перший робочий день нового співробітника на внутрішньому корпоративному сайті публікується коротка інформація про нього, а також практикується особисте знайомство нового співробітника з колективом. Внутрішні корпоративні заходи, які періодично проводяться в Компанії (спільне святкування співробітниками важливих для Компанії дат, спільне відвідування культурних та спортивних закладів), також спрямовані на створення дружньої атмосфери всередині колективу.
 
4.            Інструменти (можливо, конкретні програми з крос-культурної адаптації, що діють у компанії).
 
На сьогодні необхідності в створенні або впровадженні спеціальних програм не було, тому що сформована наразі в Компанії система внутрішніх цінностей, правил і норм дозволяє новим співробітникам комфортно себе почувати й адаптуватися на новому робочому місці.